Yoga voor Crossfit athleten

Yoga voor Crossfit liefhebbers

Vergroot je mobiliteit met yoga

Crossfit en yoga blijken goed hand in hand te gaan om je fitheid / fitness te vergroten. Wil je bijvoorbeeld meer mobiliteit in heupen en schouders voor je squats of snatches, herstelperiode versnellen of je ademhalingstechnieken verbeteren, dan is deze yogavorm wat je zoekt.

Ideaal voor Crossfit athleet is de Yin Yoga.

Sneller herstel met Yin Yoga als crossfit athleet

De focus ligt op het herstellen, mobieler en soepeler maken o.a.  van je rug, hamstrings en schouders. Specifiek richten we ons op het bindweefsel waaronder fascie, gewrichten, gewrichtsbanden en pezen.

We houden ongeveer 5 minuten een houding (asana’s) aan waardoor je spieren volledig ontspannen. Hierdoor creeër je een stretch op het fascie, gewrichten, gewrichtsbanden en pezen. Dit zorgt ervoor dat je soepel wordt en afvalstoffen uit het bindweefsel afgevoerd worden. Resultaat: sneller herstel en grotere mobiliteit tijdens je WOD's.

Yoga om efficiënter te leren ademen

Yoga, en dan met name Power Yoga, koppelt beweging met ademhaling. Je gaat hierbij van de ene in de andere houding door je in- en uitademing te gebruiken. Dit patroon van ademhaling kun je bijvoorbeeld toepassen bij een burpee, door de juiste ademhaling wordt de beweging makkelijker. Daarnaast leert yoga je heel diep te ademen in je middenrif, dit zorgt er ook voor dat je meer kracht en energie kunt produceren bij zware of lange oefeningen. Denk maar eens aan een Strict Shoulderpress met zwaar gewicht waarbij je diep in ademt, je adem vasthoud en rustig met kracht uitademt.

Yoga ter verbetering van je balans

Balans is één van de belangrijkere fysieke vaardigheden die Greg Glassman (grondlegger van CrossFit) heeft omschreven. Je hebt een goede balans nodig voor de meeste bewegingen die je ziet in een klassieke CrossFit workout, denk maar eens aan een pistol squat of overhead squat. Yoga houdingen helpen om je balans te verbeteren.

Yoga helpt je te beter te timen

CrossFit draait om workouts met hoge intensiteit en zware inspanning. Snelheid creëren kun je door rust in te bouwen op het juiste moment. Wanneer je in staat bent om goed te ontspannen in lijf en gedachten, zul je merken dat je sneller en sterker terug komt.

Voor wie

Geschikt voor

Alle crossfit athleten die meer uit hun WOD's willen halen.

Wanneer

rooster
  • Dinsdag 20:15 uur
  • Donderdag 20:15 uur
  • Zondag 10:00 uur

Meer

Team

Docenten
  • Diana Soijo
  • Eliza Starrenburg

Meer

Contra-indicaties

niet geschikt voor
  • Epilepsie
  • Extreem hoge bloeddruk
  • Zwangeren
  • Herstellend van zware operatie
Power Flow Yoga | Diana Soijo
Leehove 89
2678 MB De Lier
IBAN: NL92 ABNA 0561 5002 82
KVK: 53824199
BTW: NL145901063B01
Tel: 0621 8639 97