Toe Squat Yin Yoga

Fijne (maar pittige!) Yin Yoga-oefening: De Toe-squat brengt je perfect in balans

Toe-squat

Wat ik dan doe, op zo’n best even pittige dag? Een fijne yoga-oefening doen die mij weer goed laat landen. Bijvoorbeeld de toe-squat; een schijnbaar eenvoudige yin-houding die je zeker in het begin nog wel wat zweetdruppels zal kosten. Deze oefening traint juist díe onderdelen van je lichaam, die zo belangrijk zijn maar letterlijk en figuurlijk vaak het onderspit delven: je tenen. Door hen sterker te maken zul je merken dat ook andere oefeningen je steeds makkelijker afgaan.

Stap voor stap

  • Vind allereerst een fijne ruimte om deze oefening te doen en gebruik gerust een kussentje of dubbelgevouwen deken onder je knieën of heupen.
  • Ga op je knieën in tafelpositie zitten, met je handen op de grond, billen in de lucht en je hielen naar boven.
  • Zet je alle 10 je tenen bewust op de grond.
  • Loop langzaam met je handen richting knieën.
  • Zodra je rechtop kunt zitten leg je je handen in je schoot en relax.

Let op

Toe squat met aanpassing

Je kleine teentjes hebben de neiging om te ontsnappen; zorg ervoor dat ook zij contact houden met de grond.
Houd je hielen rechtop, zo worden je enkels niet overbelast. Voelt deze oefening erg intens? Dat hoort bij het verleggen van je grenzen! Probeer door bewust adem te halen en je focus te leggen op fijne gedachten nog even vol te houden. Ook is het belangrijk om andere delen van je lichaam bewust te ontspannen.

Succes!

Ben je op zoek naar meer van deze fijne oefeningen? Wil je ook meer in balans komen? Volg een proefles bij Power Flow Yoga! Schrijf je online in:

[momoyoga-schedule /]

Voor inspiratie, speciale aanbiedingen en meer.

© 2019 Power Flow. All Rights Reserved
MADE BY Power Flow ICT

KVK 53824199
BTW NL145901063 B01
IBAN NL69 KNAB 0255 7338 28